makan minum petang

Minum2 petang ni mmg seronok lagi2 kalo kite dpt menikmati juadah dgn family tersayang. Kalo ddk dlm fmly besa lagi best....ade atok, nenek, mak cik, pak cik, sepupu..kdg2 jiran pon boleh tmasuk skali...biase kalo petang2 ni rmi suke makan cekodok, lempeng, putu bambu, tempe goreng, keledek goreng mahupun pisang goreng. Cecah pulak tu dgn sambal kicap...UMMMPPHH MEMANG KAW....!! Slurppp,,,

Ni hah aku nk kongsi skit juadah makan petang aku bsame fmly tsayang.....korang??

Pisang Goreng Ranggup.

Bahan-bahan ;
Sesisir pisang nipah (cukup utk 4-5 orang)
Tepung gandum (agak2)
3 sudu tepung goreng pisang Adabi
Garam
Air
Minyak

Bahan utk sambal kicap;
Cili padi
Bawang putih
Garam (secukup rasa)
Gula
Ajinamoto (secukup rasa)
Kicap
3-4 sudu Air suam
sikit madu (kalo suke)




Cara nak masak pisang tu mcm biase je la...same jugak cara nya mcm korg masak. Tapi kalo sambal, aku suke goreng dulu bwg putih dgn kulit2nya skali pastu aku blend dengan semua bahan tmasuk air suam. Memang kaw.! skali makan mesti nak lagi nak lagi dan lagi.... :)
 
email
myspace
twitter
deviantart
facebook