Kenapa Blogspot itu bukan Wordpress?



Apa itu Blogspot?

Blogspot ni adalah salah satu blog publishing system (sistem penerbitan blog) yang berada di bawah Google selepas dibeli dari Pyra Labs pada tahun 2003

Apa itu Wordpress?

Wordpress pulak adalah salah satu Content Manement System/CMS (sistem pengurusan kandungan) percuma yang digunakan sebagai sistem penerbitan blog.

Kenapa Blogspot itu bukan Wordpress?...



Blogspot vs. Wordpress

Jelas ape beze blogspot dengan Wordpress? Dua gergasi blog hosting dalam dunia blog ni memang banyak perbezaan. Ya. Memang Wordpress terbaik untuk penulisan blog. Tapi tolonglah jangan bandingkan Blogspot dengan Wordpress. Dah sah-sah Wordpress tu CMS. Memang la banyak kelebihan berbanding Blogspot. Blogspot bukan CMS ye tuan-tuan dan puan-puan.

Walaupon Blogspot banyak restriction, ini tak bermakna Blogspot ni tak besh. Bergantunglah kepada pengunaannye jugak. Betol tak? Sape reti gune, dielah yang pandai. Kadang-kadang tu ade yang sampai cakap, "ape kelas gune Blogspot, kolot ah kau". What? Kolot? Yo.Yo. Jangan camtu beb. Takde maknenye kolot kalau pakau Blogspot. Kalau stakat pakai Wordpress self hosted skali pon, tp "ade besar punya sengal duduk dalam itu kepala", camne weh? Hadoi. Sakit hati beb, sebab yang cakap tu takde la hebat mane pon.

Kesimpulan kat sini pade sesiape yang nak blogging tu terpulang lah nak gune platform blog mane-mane pon. Yang penting care kau uruskan blog kau. Tak kire la dari segi ape pon. Yezza!! Come on Blogspot user, mari kita tunjuk kat blogger Wordpress yang Blogspot pon terbaek!! Haha!!

p/s : Aku pon tak hebat jugak sebab tu aku agak terkilan dan aku mungkin menaip post ni dalam keadaan tak stabil. Mwahaha. Jangan mara haa wahai user Wordpress sekalian. Kalau korang tak blagak tu ok la. Cume ade sikit terkilan dengan pengguna Wordpress yang mak oi belagak cambesh. Memang hampeh. Akan datang aku akan post list masterpiece blogs dari Blogspot. :)



 
email
myspace
twitter
deviantart
facebook