Transformasi Windows XP ke Mac OSX

transform 
Kesinambungan dari post aku kat Rolledd, kat sini pon aku wat review sikit pasat transformasi desktop aku dari windows XP ke ala-ala Mac OSX. OK. Aku ni memang peminat setia Windows XP, dan ape yang aku paling suke ialah ubahsuai desktop Windows XP aku. Terpulang la macammane pon, aku tetap suke ubah desktop aku. Janji nampak lain. Jadi, dalam post ni aku nak kongsi sikit tentang desktop aku. Ni lah rupe desktop aku :




desktop_numbered
Tadaa.. Macam MacLeopard kan?? Ade la sikit...

sedikit “sneak peek” desktop aku secara live :)

FYI, aku just gune Acer Aspire One A0751h jek. Nak beli macbook xde duit, dapat simulasi pon jadi la. Ok. Ni ade sket penerangan aku susun ikut nombor seperti dalam gambar :

  1. Yang nampak macam tab tu memang tab pun. Dengan menggunakan aplikasi Object Dock Plus, anda ade 2 mod pilihan iaitu tab menu atau dock menu. Jadi, bolehlah gunakan tab menu untuk hasilkan tab kat tepi macam tu. Bukan kat tepi jek. Kat atas boleh. Kat bawah.Kat Tepi. Senang kate, sume sudut boleh letak.
  2. Susunan ikon yang smart ala-ala Mac tu adalah dari Avedesk 1.4 dan aku gune ikon Dropbox dari Plexform dan Massive Media Icon dari MugenB16
  3. Yang sebelah bawah tu pulak Rocket Dock dengan tema Rounded Leopard oleh Ysyu.
  4. Dan untuk lebih menampakkan dock tu macam Mac, aku install satu plug-ins yang dah memang popular ; Stack Docklet.
  5. Tukar taskbar winXP sudah semestinye paling penting sebab aku suke benci sangat taskbar original yang hodoh tu. Jadi aku gune ObjectBar 1.65 dengan tema The Most Perfect Leopard dari SemanticOne.
  6. Last skali wallpaper bokeh yang memang pade aku sangat kemas dan unik; Hexagons Bokeh dari Abduzeedo
p/s : kalau ade idea tambahan untuk make-up desktop boleh la kongsikan skali ek :)



 
email
myspace
twitter
deviantart
facebook