Perempuan King-Kong

Salam Ramadhan pembaca-pembaca budiman sekalian. Hari ni tergerak pulak jari aku ni nak update kes yang terjadi hari ni. ”Perempuan King-Kong”. Bukan nak mengata atau mengumpat, tapi nak mengutuk sesetengah perangai manusia yang perasan macam bagus. (haha. kurang pahale puase aku arini).

perermpuan perangai macam king kong

Alkisah bermula masa aku nak berbuka pose ngan kawan-kawan aku kat satu restoran mamak ni. Ade la satu table perempuan ni. Table aku sebelah jek ngan table diorang. Mungkin sebab terlepas pandang, pekerja kedai mamak ni (yang juga seorang mamak) terlupa nak amek order kat table diorang. Sampai-sampai je mamak tu kat table diorang, mamak tu pon senyum la kat diorang sebab nak amek order. Boleh pulak ade satu minah ni marah mamak tu “ ape senyum-senyum, tak reti-reti nak amek order?”. Lohh. Aku gan kawan-kawan aku pon cakap, dah kenape minah ni. Opkos la org tu nak amek order, die senyum. Name pon layan customer. Takkan la mamak tu nak datang buat muke seposen pulak. Tak pon mamak tu gelak-gelak sambil amek order.
Pelik tak pelik pompuan ni ngan kawan-kawan die. Name je nak buke puase, tapi perangai cam orang tak puase. Aku tengok muke dah la cam king-kong, gemok lak tu. Pakai baju pekerje The Store je pon. Baru keje kat The Store dah perangai macam tu. Silap-silap mamak tu punye gaji lagi besar dari die. Sape tau. Da gemok camtu kalau perangai elok-elok kan bagus. Bulan Ramadhan pulak tu.
Dah nak balik ni pon die leh buat perangai king-kong die lagi. Nak suruh mamak tu kire boleh lak die memekak macam king-kong cari anak hilang. Panggil elok-elok kan boleh. Memang mengamalkan dasar king-kong betol. Tak paham aku. Aku yang lelaki  ni pon takde buat perangai camtu.
Ok lah. Sekian saja luahan hati aku yang kadang-kadang je terpapar di blog nih :) hehe.
P/S : Selamat berpuasa dan beramal la banyak-banyak bulan Ramadhan ni. Tak dapat beramal pon, perangai tu biar la elok-elok sikit.



 
email
myspace
twitter
deviantart
facebook